Archiwum aktualności

Premiera musicalu „Karol” w Krakowie

25 lutego 2017 roku w Tauron Arenie Kraków odbyła się światowa premiera musicalu „Karol” o życiu Św. Jana Pawła II. Spektakl zaprezentowano w wypełnionej po brzegi hali widowiskowej – dla 9 tys. widzów. Publiczność nagrodziła artystów owacjami na stojąco. Premiera „Karola” okazała się wielkim sukcesem, nie tylko frekwencyjnym, ale również artystycznym. Musical został przygotowany wspólnie przez Agencję PRC, Fundację „Humanitas” i Wyższą Szkołę Humanitas, przy wsparciu Gminy Sosnowiec i Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem Głównym Musicalu był Totalizator Sportowy, a sponsorami: Fundacja Stefczyka i Tauron Polska Energia. Scenariusz i teksty piosenek do spektaklu napisał prof. Michał Kaczmarczyk, współpracownik i ekspert naszej Fundacji.   „Karol” to spektakl, jakiego w naszym kraju dotąd nie było. Pierwszy polski musical popowo-rockowy, poświęcony życiu Jana Pawła II, skupił na scenie gwiazdy muzyki (Annę Wyszkoni, Piotra i Wojciecha Cugowskich, Edytę Geppert, Jacka Kawalca) oraz artystów najlepszych scen teatralnych i musicalowych Warszawy, Małopolski i Śląska. -Łącząc znakomitą muzykę, taniec, multimedialną scenografię i grę świateł, przedstawiliśmy życie Karola Wojtyły od czasów jego dzieciństwa do śmierci 2 kwietnia 2005 roku. Fabuła musicalu skonstruowana została w taki sposób, by przez pryzmat biografii Karola Wojtyły pokazać ważne i ciekawe wydarzenia czy zjawiska z historii XX wieku: kolorowe i wesołe dwudziestolecie międzywojenne, tragedię II wojny światowej, zryw „Solidarności” czy upadek komunizmu – wylicza Michał Kaczmarczyk, autor scenariusza musicalu „Karol”. –Nasza opowieść o Papieżu była pełna zabawnych anegdot, ciepła, a momentami dramatyczna. Na musicalowej scenie przedstawiliśmy postać człowieka pełnego pogody ducha, poczucia humoru, twórczej pasji i miłości do ludzi, który z takich wartości uczynił znak rozpoznawczy Kościoła XX wieku, zmieniając nie tylko oblicze Watykanu, ale także Polski i Europy.   Blisko 40 wokalistów, aktorów i tancerzy. 120 statystów. 3 tiry dekoracji, oświetlenia, konstrukcji scenicznych i multimedialnych.  9 tysięcy widzów w największej hali widowiskowej w Polsce. Blisko 200 osób pracujących przy produkcji i realizacji spektaklu. Te liczby najlepiej świadczą o rozmachu, z jakim przygotowywana została premiera widowiska „Karol”. –Przez ponad 2 godziny aktorzy, wokaliści i tancerze snuli niezwykłą opowieść o życiu Jana Pawła II, podaną widzom w koncepcji współczesnego, koncertowego show. Oprawę świetlną musicalu zapewnili realizatorzy, którzy pracowali dotąd m.in. przy koncertach takich zespołów jak Feel, Enej, Pectus, Gregorian czy Golec Uorkiestra. Z kolei projekcje multimedialne wykonał zespół specjalizujący się w wielkich pokazach świetlnych, takich jak mapping 3D. Zaproponowaliśmy widzom spektakl o zróżnicowanym poziomie emocji i wrażeń. Zapewniliśmy momenty spokojne, nostalgiczne i refleksyjne, ale nie brakowało również efektów specjalnych, jakie otrzymujemy na koncertach wielkich gwiazd pop i rock - mówi Michał Kaczmarczyk.       Partner Główny:       Sponsorzy:   >>

Ekspert Fundacji ambasadorem w USA

Prof. Piotr Wilczek, ekspert Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz członek Komisji Certyfikacyjnych Programów „Samorządowy Lider Edukacji” i „Uczelnia Liderów” objął funkcję Ambasadora Rzeczypospolitej Polskiej w Waszyngtonie. W imieniu Prezydenta RP Andrzeja Dudy nominację profesorowi Piotrowi Wilczkowi wręczył Minister Spraw Zagranicznych Witold Waszczykowski.   Piotr Wilczek w latach 1986-2008 pracował na Uniwersytecie Śląskim, gdzie pełnił m.in. funkcję dziekana Wydziału Filologicznego (2002-2008), kierownika Katedry Filologii Klasycznej i kierownika Pracowni Retoryki. W latach 1998-2001 był profesorem wizytującym na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych (Rice University, University of Chicago, University of Illinois at Chicago). Był stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej, Brytyjskiej Akademii Nauk oraz uniwersytetów w Oxfordzie, Norwich i Londynie (The Warburg Institute). Na Uniwersytecie Warszawskim pełnił funkcję kierownika Kolegium Artes Liberales UW oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Artes Liberales UW. W latach 2008-2013 był również zastępcą dyrektora Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW. Od 2014 r. był Przedstawicielem w Polsce Fundacji Kościuszkowskiej (The Kosciuszko Foundation, Inc.) z Nowego Jorku oraz Prezesem Zarządu The Kosciuszko Foundation Poland - Fundacji Kościuszkowskiej Polska. Członek Polsko-Amerykańskiej Grupy Studyjnej przy Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych.   Z naszą Fundacją prof. Piotr Wilczek związany jest od początku jej działalności. W 2011 roku naukowiec został członkiem komisji eksperckich Programów „Samorządowy Lider Edukacji” i „Uczelnia Liderów”, które pracują pod kierunkiem prof. Dariusza Rotta. Prof. Piotr Wilczek był też prelegentem i gościem specjalnym podczas wielu wydarzeń organizowanych przez Fundację, w tym konferencji i spotkań akademickich.   Nowemu ambasadorowi w Stanach Zjednoczonych serdecznie gratulujemy!   Fot. Karolina Siemion Bielska/MSZ >>

Zasady akredytacji i zapewniania jakości kształcenia

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, we współpracy z Akademią Edukacji Praktycznej „Meritum”, zapraszają do udziału w VI edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej na temat jakości kształcenia na uczelniach. W tym roku konferencja odbywa się pod hasłem "Akredytacja i zapewnianie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Zmiany, wyzwania, doświadczenia". Zapraszamy 1 grudnia 2016 r. do Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. W związku z ostatnią nowelizacją ustawy Prawo o szkolnictwie zmieniają się zasady i kryteria oceny jakości kształcenia dokonywanej przez Polską Komisję Akredytacyjną (m.in. zniesienie oceny instytucjonalnej). Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przedstawiło projekty nowych aktów wykonawczych do ustawy, które m.in. określają ogólne kryteria oceny programowej PKA (szczegółowe kryteria i tryb dokonywania tej oceny Komisja określi w swoim statucie). Ponadto zmieniają się zasady dokumentacji przebiegu oraz przepisy w zakresie warunków prowadzenia studiów. Zmiany te wymagają szerokiej dyskusji w środowisku akademickim oraz wywołują konieczność prezentowania kierunków i zakresu zmian, jakie aktualnie się dokonują.   Wciąż aktualna jest również potrzeba upowszechniania wiedzy o narzędziach zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym oraz wymogów, jakie należy spełnić, przygotowując się do akredytacji zewnętrznej (obligatoryjnej, np. akredytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej lub fakultatywnej, np. środowiskowej). Powyższe cele, jak co roku, realizuje nasza konferencja, która na stałe wpisała się do kalendarza najważnieszych wydarzeń akademickich w Polsce.   Zaproszenie do wygłoszenia referatów na konferencji przyjęli m.in. prof. Zbigniew Marciniak, Przewodniczący Rady Konsultacyjnej PKA, były Przewodniczący PKA; prof. Marek Lisiński, członek PKA, prof. Bohdan Macukow, przewodniczący Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych i prof. Paweł Chmielnicki - członek PKA. W charakterze prelegentów w konferencji wezmą udział wybitni eksperci znający problematykę akredytacyjną oraz specjaliści ds. jakości kształcenia najlepszych polskich uczelni. W trakcie obrad odbędą się panele umożliwiające zadawanie pytań i bezpośrednią dyskusję z ekspertami na temat akredytacji uczelni i zapewniania jakości kształcenia, z uwzględnieniem najnowszych zmian i aktualnych przepisów.Konferencja adresowana jest przede wszystkim do przedstawicieli uczelni przygotowujących się do akredytacji zewnętrznej, pełnomocników/ zespołów ds. jakości kształcenia oraz wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami zarządzania procesami dydaktycznymi w szkolnictwie wyższym.     Dokumenty do pobrania: -Program Konferencji - kliknij!   -Zgłoszenie udziału - kliknij! -Folder informacyjny - kliknij!   -Informacje organizacyjne - kliknij!       Konferencja pozwoli uczestnikom zdobyć PRAKTYCZNĄ wiedzę: -  jak przygotować się do wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz innych organizacji akredytujących i spełnić kryteria akredytacyjne; - jak efektywnie wdrożyć założenia Krajowych Ram Kwalifikacji i zarządzać jakością kształcenia zgodnie z aktualnymi wymogami, - jak doskonalić wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia; - jak zapewnić zgodność koncepcji i programów kształcenia z przepisami prawa o szkolnictwie wyższym, - jak skutecznie zarządzać  uczelnią i procesami dydaktycznymi w aktualnych warunkach prawnych.     W trakcie konferencji: -Przedstawione będą aktualne kierunki zmian w zasadach akredytacji, w związku z nowelizacją aktów wykonawczych do ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym;   -Przedstawione będą projekty lub (w przypadku ich przyjęcia do dnia konferencji) nowe kryteria oceny stosowane przez komisje akredytacyjne: państwową oraz środowiskowe;   -Przedstawiane będą zagadnienia praktyczne dotyczące zasad akredytacji kierunku studiów/jednostki organizacyjnej uczelni oraz przygotowania jednostki do akredytacji zewnętrznej;   -Zaprezentowane zostaną dobre praktyki w zakresie zapewniania jakości kształcenia na uczelniach najwyżej ocenionych przez Polską Komisję Akredytacyjną;   -Przedstawione będą nieprawidłowości w zakresie projektowania i wdrażania rozwiązań dydaktycznych poddawanych ocenie w toku akredytacji;   -Odbędzie się dyskusja z udziałem praktyków - ekspertów zajmujących się działalnością akredytacyjną oraz zarządzaniem dydaktyką i zapewnianiem jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym;   -Prelegenci skoncentrują się na zagadnieniach aktualnych i ważnych z punktu widzenia interesu uczelni przygotowujących się do akredytacji.   Regulamin konferencji - kliknij!   Kontakt z organizatorami - kliknij!     Dodatkowe informacje:   tel. +48 32 747-26-03 tel. kom. +48 607-035-169 e-mail: konferencja@fundacja-edukacja.org.pl >>

Warszawa bez barier

W ramach realizowanego projektu „Warszawa bez barier”, współfinansowanego ze środków m.st. Warszawy, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracja ogłasza trzy konkursy: „Aplikację bez barier”, „Serwis www bez barier” i „Warszawską inwestycję bez barier”. W konkursach udział może wziąć każdy, zarówno deweloperzy jak i samorządy, twórcy aplikacji mobilnych oraz organizacje pozarządowe. Na zgłoszenia czekamy do 15 października 2016 roku. Patronat nad konkursami objęła Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.   W konkursie „Aplikacja bez barier” organizatorzy chcą wyróżnić twórców aplikacji mobilnych, które ułatwiają życie osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Jednocześnie zależy im, by aplikacje były ogólnodostępne i dostosowane do zróżnicowanych potrzeb użytkowników. Twórcy konkursu nagrodzą otwartość, pomysłowość, ale przede wszystkim użyteczność aplikacji, w dwóch kategoriach:   Najlepsza aplikacja mobilna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością; Koncepcja aplikacji mobilnej adresowana do osób z niepełnosprawnością.     -W konkursie „Serwis www bez barier” chcemy wybrać najciekawsze serwisy internetowe różnych podmiotów, zarówno instytucji, jak i organizacji pozarządowych, dostosowane do potrzeb osób z różnego rodzaju niepełno sprawnościami – mówi Szymon Bubiłek, Koordynator ds. projektów. Z kolei Konkurs „Warszawska Inwestycja bez barier” ma wyłonić najlepsze rozwiązania architektoniczno-urbanistyczne w zakresie dostosowania stołecznych budynków użyteczności publicznej do potrzeb osób z niepełnosprawnością i promowania projektowania uniwersalnego. Nagrody przyznane będą w czterech kategoriach:   Samorząd terytorialny (Dzielnica) Obiekt użyteczności publicznej Obiekt mieszkalny/biurowy/handlowy Obiekt zabytkowy     Zgłoszenia do wszystkich trzech konkursów przyjmowane będą do 15 października 2016 roku. Wręczenie nagród nastąpi w listopadzie. Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza, znajdującego się na stronie http://www.integracja.org/uncategorized/wez-udzial-w-jednym-z-konkursow/   Konkursy organizuje Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Projekt współfinansuje m.st. Warszawa. Integracja od ponad 20 lat działa na rzecz wyrównywania społecznych szans osób niepełnosprawnością, kształtowania świadomości obywatelskiej oraz integracji społecznej. Od 1994 r. wydaje magazyn "Integracja", od 1997 r. produkuje program telewizyjny „Misja Integracja”, od 2003 r. prowadzi portal www.niepelnosprawni.pl i od dwóch lat www.sprawniwpracy.pl  Jest organizatorem wielu kampanii społecznych, m.in. „Nie chcę być strażakiem”, „Płytka wyobraźnia to kalectwo”, „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu”, „Dlaczego traktujesz nas inaczej”.   Więcej informacji: Dorota Bielkowicz specjalista ds. Public Relations tel.: 570 066 906 e-mail: dorota.bielkowicz@integracja.org www.integracja.org >>

Sukces prof. Dariusza Rotta

Prof. Dariusz Rott, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i ekspert Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego został wybrany wiceprezesem katowickiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej.   Podczas walnego zebrania wyborczego katowickiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej, które odbyło się 10 czerwca 2016 roku, wybrano władze Stowarzyszenia na kadencję 2016–2020. Przewodniczącą została ponownie red. Hanka Jarosz-Jałowiecka, a wiceprezesem wybrano prof. dr. hab. Dariusza Rotta.   Prof. Dariusz Rott jest literaturoznawcą i medioznawcą, związanym z naszą Fundacją od początku jej działalności. Naukowiec przewodniczy Komisjom Certyfikacyjnym Programów „Samorządowy Lider Edukacji” i „Uczelnia Liderów”, zasiada również w gremiach eksperckich innych projektów organizowanych przez Fundację, w tym konferencji naukowych i konkursów realizowanych pod egidą FREiSW.   Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej (SD RP) zostało utworzone po 1989 r., w miejsce istniejącego wcześniej, powołanego 29 marca 1982 r. na Zjeździe Założycielskim w Warszawie, Stowarzyszenia Dziennikarzy PRL.  Zakładali je wówczas w blisko 100-procentach dawni członkowie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. SD RP jest największą organizacją dziennikarską w Polsce. Liczy prawie 8 tysięcy członków w 17 oddziałach terenowych. Jest organizacją dobrowolną,  społeczną i twórczą, skupiającą dziennikarzy oraz emerytów i rencistów. Członkowie SD RP pracują we wszystkich redakcjach prasy, radia, telewizji, agencji informacyjnych i portali internetowych. Reprezentują wszystkie pokolenia i specjalizacje polskiego dziennikarstwa.   Podstawowymi celami statutowymi SD RP jest przede wszystkim dbałość o rzetelne informowanie społeczeństwa za pośrednictwem mediów, wspieranie twórczości dziennikarskiej, troska o etykę zawodową dziennikarzy i ochrona ich praw. Stowarzyszenie prowadzi swoją działalność poprzez m.in.: organizacje konferencji i seminariów, dyskusji, konkursów dziennikarskich.   Stowarzyszenie współpracuje z innymi organizacjami dziennikarskimi w Polsce; utrzymuje także kontakty z zagranicą (SD RP jest członkiem Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ w Brukseli). Jest samodzielne ekonomicznie i czerpie środki na działalność statutową z własnej działalności gospodarczej.   W 2010 roku nasz oddział w Katowicach  uzyskał osobowość prawną oraz status organizacji pożytku publicznego, dzięki czemu  stał się bardziej samodzielny i samorządny, między innymi pod względem finansowym.   Według danych na dzień 31 grudnia 2009 roku Oddział SD RP w Katowicach liczył 126 członków, aktualnie na dzień 31 sierpnia 2012 – 88 członków. Najliczniejszą grupę stanowią dziennikarze: “Dziennika Zachodniego”, Ośrodka TVP w Katowicach, Polskiego Radia Katowice i Telewizji Silesia. Do Oddziału SDRP należą ponadto aktualnie pracujący dziennikarze  rozmaitych czasopism i wydawnictw oraz gazet lokalnych i samorządowych z całego województwa śląskiego. Znaczną liczbę stanowią emeryci i renciści skupieni w Zespole Starszych Dziennikarzy. Jesteśmy więc największą i najliczniejszą organizacją dziennikarską w województwie śląskim obejmującą: Górny Śląsk, Zagłębie Dąbrowskie, Podbeskidzie, Ziemię Cieszyńską  i Ziemię Częstochowską.   Wieloletnią przewodniczącą Zarządu Oddziału SD RP w Katowicach była red. Nina Grella, która funkcję tę pełniła przez kilka kadencji. Przez trzy kadencje funkcję przewodniczącego i jednocześnie członka Prezydium Zarządu Głównego SD RP sprawował red. Kazimierz Zarzycki.   Na zdj. Prof. Dariusz Rott podczas jednej z konferencji organizowanych pod egidą Fundacji >>

Sprawdzali wiedzę, wyróżniali prymusów

II Ogólnopolski Konkurs Wiedzy w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu przeszedł do historii. Blisko 150 uczniów szkół ponadgimanzjalnych z różnych stron kraju przez dwa dni, 23 i 24 maja, walczyło w murach sosnowieckiej uczelni o nagrody główne w postaci zagranicznych wycieczek, a także nagrody pieniężne i książkowe. W pierwszym dniu poznaliśmy laureatów dyktanda z języka angielskiego. We wtorek zaś młodzież zmierzyła się z testami z biologii i chemii, języka polskiego oraz historii i WOS-u. Konkurs, podobnie jak w roku ubiegłym, odbywał się pod patronatem merytorycznym Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.   Uczniowie zgłoszeni do konkursu reprezentowali szkoły z województwa śląskiego, w tym m.in. z Sosnowca, Sławkowa, Jaworzna, Katowic, Częstochowy, Bielska-Białej, ale także z Olkusza, Krakowa, Opola, czy Łodzi. Tym samym zasięg konkursu, znacznie rozszerzył się w stosunku do poprzedniej edycji.   W tym roku Humanitas przygotował wraz z partnerami wydarzenia wiele atrakcyjnych nagród. Biuro podróży Marco Tour, dla laureata I miejsca w dyktandzie językowym, ufundowało wycieczkę do Londynu oraz wycieczki do Pragi dla zwycięzców drugiego dnia konkursu. Zdobywcy II i III miejsc we wszystkich czterech kategoriach mogli liczyć na nagrody finansowe od WSH oraz książki od Wydawnictwa Nowa Era oraz burmistrza Sławkowa, Rafała Adamczyka. Ponadto w oba dni, spośród najlepszych uczestników, rozlosowano Złoty Indeks Wyższej Szkoły Humanitas, uprawniający do bezpłatnych studiów na jednym z kierunków z oferty uczelni.   Po pierwszym dniu konkursu już wiadomo, że poziom jest bardzo wysoki. Jak podkreśliła dr Iwona Dronia, dyrektor Instytutu Filologii WSH, podsumowując pierwszy dzień zmagań, tekst dyktanda był bardzo trudny, ale młodzież poradziła sobie z nim bardzo dobrze. Na podium stanęli:   I miejsce - Zuzanna Drewniak - IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce - Grażyna Drabik - II LO im. Czesława Miłosza w Jaworznie III miejsce - Wiktor Chan - V LO im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej Drugiego dnia, oczekiwanie na wyniki wypełniły uczestnikom wykłady. O wybranych zagadnieniach dotyczących terytorium w prawie międzynarodowym opowiedział dr Maciej Borski, prodziekan ds. studenckich Wydziału Administracji i Zarządzania WSH. Natomiast Włodzimierz Nielipiński, znany podróżnik, autor bloga „Pan Czosnek w podróży” przybliżył wszystkim kulisy swojej podróży do krajów Bliskiego Wschodu. Jak się okazało tuż po prelekcjach, podczas wtorkowych testów wiedzy również nie obyło się bez zaciętej rywalizacji. Zarówno w kategorii biologiczno-chemicznej, jak i wiedzy z WOS-u i historii, konieczna była dogrywka o II i III miejsca. Ostatecznie drugi dzień konkursu zakończył się następującymi wynikami:   WOS – historia: I miejsce – Jakub Antosiewicz – IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce – Bartosz Paczyński – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie III miejsce – Mateusz Szczepańczyk - II LO im. E. Plater w Sosnowcu   biologia – chemia: I miejsce  - Aleksandra Motyka – IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce – Dawid Bereza – IV LO im. H. Sienkiewicza w Częstochowie III miejsce – Klaudia Konfederak – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie   język polski: I miejsce – Julia Mazurek – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie II miejsce – Agata Jarząbek – I LO im. J. Śniadeckiego w Siemianowicach Śląskich III miejsce – Aleksandra Cierniak – I LO. im. J. Słowackiego w Częstochowie   W jury w dyktanda językowego zasiadali:   mgr Maja Chyży-Dudek - prodziekan ds. współpracy z zagranicą WSH dr Nataliia Zinukova - dziekan Katedry Filologii Angielskiej i Tłumaczeń (Dniepropietrowski Uniwersytet im. Alfreda Nobla) dr Nataliia Bidnenko - docent Katedry Filologii Angielskiej i Tłumaczeń (Dniepropietrowski Uniwersytet im. Alfreda Nobla) dr Iwona Dronia - Dyrektor Instytutu Filologii Angielskiej WSH dr Agnieszka Kocel - pracownik naukowy Instytutu Filologii Angielskiej WSH mgr Marzena Palenica-Tausznik - pracownik naukowy Instytutu Filologii Angielskiej WSH mgr J. Eric Starnes - pracownik naukowy Instytutu Filologii Angielskiej WSH   W drugim dniu testy wiedzy oceniali:   dr Mariusz Lekston - prorektor WSH ds. organizacyjno-prawnych i polityki kadrowej dr Maciej Borski - prodziekan ds. studenckich Wydziału Administracji i Zarządzania mgr Jolanta Łozińska-Dudek – prodziekan ds. nauczania mgr Ewa Kraus - prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych   >>

Prezes Fundacji nominowana do prestiżowej nagrody

Grażyna Kaczmarczyk, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego została nominowana do prestiżowej nagrody „Kobieta Sukcesu Humanitas”, przyznawanej w konkursie organizowanym przez Centrum Rozwoju Kobiet. Wyboru laureatek w Konkursie dokonuje Kapituła złożona z przedstawicieli środowiska naukowego, biznesowego, politycznego oraz reprezentantów świata mediów, kultury i sztuki. Nagroda przyznawana jest w kategoriach: biznes, kultura i społeczeństwo.   Nagrody „Kobieta Sukcesu Humanitas” wręczone zostaną podczas II edycji Konwentu Kobiet Sukcesu, które odbędzie się 30 czerwca br. w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Konwent to wydarzenie, które koncentruje się na tematyce przedsiębiorczości kobiet oraz ich istotnej roli w rozwoju lokalnego biznesu. Głównym celem konferencji jest rozpowszechnianie idei przedsiębiorczości oraz rozwoju zawodowego wśród kobiet z terenu całego województwa. Forma tego wydarzenia przewiduje m.in. wystąpienia kobiet, które osiągnęły sukces w różnych sferach życia zawodowego i osobistego.   Celem Konkursu o Nagrodę „Kobieta Sukcesu Humanitas” jest propagowanie postaw przedsiębiorczych oraz wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego kobiet aktywnie zaangażowanych w działalność lokalnej i nie tylko lokalnej społeczności.  Nagroda „Kobieta Sukcesu Humanitas” przyznawana jest kobietom, które propagują kreatywność,  samorealizację,  postawy przedsiębiorcze; wspierają lokalny biznes oraz działają na rzecz innych osób i swojego otoczenia.   Na zdj. Obrady Kapituły Konkursu - 14 czerwca 2016 roku   >>

Studia z Przyszłością - Gala 16 marca

16 marca 2016 roku w Sali Balowej Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się Uroczysta Gala Finałowa I edycji Ogólnopolskiego Programu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością”, organizowanego wspólnie przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz Agencję Kreatywną PRC.   W finale Programu, który służy ewaluowaniu najbardziej nowoczesnych kierunków i koncepcji studiów na polskich uczelniach, wzięli udział reprezentanci środowiska akademickiego z całego kraju: rektorzy, dziekani, dyrektorzy instytutów i katedr, jak również naukowcy zajmujący się problematyką jakości i innowacyjności kształcenia. Gośćmi Honorowymi uroczystości byli wybitni specjaliści w dziedzinie rynku pracy: prof. Krystyna Iglicka-Okólska, JM Rektor Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz prof. Jan Wojtyła, były Rektor Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Dziekan Wydziału Finansów i Ubezpieczeń, Kierownik Katedry Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Certyfikatami „Studia z Przyszłością” Organizatorzy uhonorowali kierunki studiów I i II stopnia oraz studiów podyplomowych, realizowane według nowoczesnych i innowacyjnych programów kształcenia, dobrze odpowiadające na potrzeby rynku pracy, zgodne z oczekiwaniami otoczenia społeczno-gospodarczego. - Znak Jakości „Studia z Przyszłością” otrzymały kierunki studiów, które swoje programy opierają na trzech filarach: dążeniu do przekazywania aktualnej, nowoczesnej wiedzy, kreowaniu umiejętności i kompetencji społecznych poszukiwanych przez pracodawców oraz inwestowaniu w najwyższą jakość edukacji – mówił podczas Gali prof. Dariusz Rott, członek Komisji Programu „Studia z Przyszłością”, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego, do 2013 roku członek Prezydium Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego.   Szczegółowa relacja z Gali dostępna jest na stronie Programu "Studia z Przyszłością" - kliknij! >>
Wróć

Fundacja Rozwoju Edukacji
i Szkolnictwa Wyższego

 

ul. Warszawska 1 lok. 9

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 747-26-03

kom. 607-035-169

 

KRS: 0000370947
NIP: 6443475030
REGON: 241801182

Rok założenia: 2010

Organ nadzoru:

Patron projektu:

 
Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, ul. Warszawska 1/9, 41-200 Sosnowiec, tel. +48 /32/ 747-26-03, biuro@fundacja-edukacja.org.pl

Odwiedzając naszą stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Aby pliki cookies nie były zapisywane w pamięci Twojego komputera, powinieneś zmienić ustawienia przeglądarki.